افزایش عشق به طبیعت از طریق باغبانی

کانال سلامت بهتر باغبانی را فرصتی برای استدلال و کشف می داند و می گوید کودکان از طریق باغبانی در مورد “علم گیاهان، حیوانات، آب و هوا، محیط زیست، تغذیه و ساخت و ساز ساده” یاد می گیرند.

گلدان پلاستیکی برای گل، حکم خانه برای گل دارد از این جهت بسیار حائز همیت است و باید به نوع نیاز گیاه به آبدوست بودن یا کم آبدوست بودن مثل خانواده کاکتوس ها توجه کرد.

به گفته دانشگاه ایالتی میشیگان، این باغ همچنین مکانی است که کودکان می توانند «مهارت های فکری خود مانند به خاطر سپردن و تجزیه و تحلیل اطلاعات و پیش بینی نتایج» را تمرین کنند.

به عنوان مثال، کودکان می توانند به یاد بیاورند که چگونه خاک برای کاشت آماده شده است، تفاوت های بین گیاهان را توضیح دهند و به سوالاتی مانند “آیا در اینجا نور خورشید کافی برای رشد درخت وجود دارد؟”

انتخاب یک گلدان پلاستیکی بزرگ درجه یک به راحتی می تواند تاثیر مستقیم و  قابل توجهی را در کیفیت رشد و سلامت گل و گیاه ایفا نماید.

باغبانی مهارت های سوادآموزی کودکان را افزایش می دهد، زیرا آنها نام گیاهان مختلف را یاد می گیرند و شروع به خواندن کلمات روی بسته های دانه می کنند. و کودکان نیز با یافتن راه هایی برای برنامه ریزی، تولید و حل مسئله، خلاقانه فکر می کنند.

این فعالیت سازنده یک تجربه پیوند بین بزرگسال و کودک را فراهم می کند و اعتماد به نفس نوجوانان را در هنگام یادگیری مهارت های جدید، دستیابی به اهداف و لذت بردن از غذا یا گل هایی که پرورش داده اند ایجاد می کند.

باغبانی همچنین عشق به طبیعت را تشویق می کند و یک تجربه مثبت در فضای باز فراهم می کند. اسپوک می‌گوید: نیمی از لذت باغبانی ارتباط با طبیعت، گیاهان سبز، هوای تازه و نور ملایم خورشید است که باعث می‌شود کودکان احساس شادی بیشتری داشته باشند و استرس کمتری داشته باشند.

استفاده از گلدان سفالی امروزه رونق خوبی گرفته است و افراد برای زیبایی منازل و محل سکونت خود از گیاهان زیادی استفاه می کنند.

کودکان با اطلاعات و تجربیات جدید رشد می کنند، بنابراین والدین می توانند کودکان را با دنیای شگفت انگیز باغبانی آشنا کنند:

بازدید از پارک ها، باغ های گیاه شناسی و باغ های اجتماعی، شرکت در روزهای باغ باز، رفتن به بازارهای گیاهان و کشاورزان، و کاوش در باغ های اقوام و دوستان.
ورق زدن کتاب ها و مجلات باغبانی با هم، اشاره به تصاویر، توضیح حقایق جالب و پاسخ به سؤالات جوانان.
بخشی از باغ، بالکن یا طاقچه را برای کودکان اختصاص دهید تا در آن چیزی بکارند، و کودکان خردسال را تشویق کنید تا در خاک حفاری کنند، بذر بکارند، گیاهان را آبیاری کنند و محصول را برداشت کنند.

استفاده از گلدان سفالی امروزه رونق خوبی گرفته است و افراد برای زیبایی منازل و محل سکونت خود از گیاهان زیادی استفاه می کنند.توضیح اینکه غذا از کجا می آید، گیاهان چگونه رشد می کنند و موجوداتی مانند زنبورها و کرم ها به چه چیزی دست می یابند.

  • منابع:
    1. Great reasons to get out in the garden with your children

  • تبلیغات:
    1. درمان بیماری پارکینگسون با خوردن ارده امکان پذیر شد!
    2. قابلمه عروسی که میلیاردی فروخته شد!
    3. تاثیر مصرف آلو خشک در پیشگیری از بیماری ها
    4. 8 مزیت لیمو برای سلامتی