روش‌های ارزیابی رژیم غذایی پرکاربرد

ارزیابی دقیق رژیم غذایی برای درک رابطه بین رژیم غذایی و پیامدهای مختلف سلامتی و ارزیابی اثربخشی سیاست ها و مداخلات بهداشت عمومی ضروری است.

ایجاد یک طرح جدید و کاربردی می تواند کمک شایانی به فروش بالا را داشته باشد مخصوصا اگر در حوزه های گوناگون مصرف شود ظروف یکبار مصرف طلقی یکی از کالاهایی است که توانسته خود را در انواع و اقسام حوزه ها جای دهد.

روش‌های ارزیابی رژیم غذایی پرکاربرد، مانند سوابق غذایی، یادآوری رژیم غذایی 24 ساعته و FFQ، میزان دریافت مواد مغذی را بر اساس اطلاعات گزارش شده خود در مورد غذاها و نوشیدنی‌های مصرف شده تخمین می‌زنند.

از این رو، پاسخ دهندگان موظفند نام، مقدار یا دفعات اقلام غذایی، از جمله ترکیبات تک غذا در ظروف مخلوط را گزارش کنند. با این حال، از آنجایی که بسیاری از غذاها معمولاً پس از آماده‌سازی یا پختن مصرف می‌شوند، مردم همیشه نمی‌توانند تمام مواد خاص مصرف‌شده را به خاطر بسپارند، به عنوان مثال، چاشنی‌های موجود در ساندویچ‌ها.

دلیل استفاده از ظروف چینی در رستورانهای متفاوت این است که این متریال بر خلاف متریالهای دیگر ظروف مانند بلور سریع دما را جذب نمی کنند و زمانی که در آنها غذاهای داغ ریخته می شود ظرف خیلی سریع داغ نمی شود.

به طور خاص، به نظر می رسد افرادی که در آشپزی دخالتی ندارند در گزارش دقیق اطلاعات مربوط به مواد تشکیل دهنده غذا در غذاهای پخته شده مشکل دارند.

در نتیجه، این روش‌های ارزیابی رژیم غذایی مبتنی بر غذا ممکن است باعث خستگی پاسخ‌دهنده و کیفیت پایین اطلاعات گزارش‌شده شود.

علاوه بر این، با توجه به اینکه غذاخوری در خارج از خانه به طور فزاینده ای در بسیاری از کشورها محبوب شده است، گزارش مواد تشکیل دهنده یک غذا در آینده دشوارتر خواهد بود.

وجود جیوه در تلویزیون پارس قدیمی مضر بوده و سلامتی افراد داخل خانه اگر به آن نزدیک شوند و آن را لمس کنند در آینده به خطر می اندازد.

اخیراً، یک روش جدید ارزیابی رژیم غذایی، که میزان مصرف غذاهای مخلوط را به جای غذاهای منفرد خام ارزیابی می کند، در چندین کشور توسعه یافته است.

به عنوان مثال، یک FFQ مبتنی بر ظرف که در کره جنوبی ایجاد شده است، شامل 112 غذای خوراکی مانند سبزیجات سرخ شده با نودل سیب زمینی است که در آن شرکت کنندگان به دفعات مصرف و اندازه هر ظرف پاسخ می دهند.

همچنین، یک نسخه وب از رکورد رژیم غذایی مبتنی بر ظرف، که از روش ورودی بر اساس اقلام غذا استفاده می کند، اخیراً در ژاپن توسعه یافته است.

شما می توانید با مراجعه به سایت دیجیکالا، انواع قیمت پتو گلبافت یک نفره دیجیکالا را مشاهده کنید و در صورت تمایل آن را ثبت سفارش کنید تا در اسرع وقت برای شما ارسال شود.

این روش‌های ارزیابی رژیم غذایی مبتنی بر ظرف، اطلاعات دقیقی را در مورد غذاهای تکی درخواست نمی‌کنند، و از این رو، مزایای بالقوه‌ای از جمله بار شرکت‌کننده کم (7،13،15)، سهولت تجزیه و تحلیل داده‌ها یا تجویز (7،14،15) و موارد دیگر دارند.

برآورد دقیق دریافت غذاها و مواد مغذی خاص (11،13،16). از آنجایی که ظروف مخلوط نشان دهنده ترکیب و مقدار غذاها و روش پخت هستند، بررسی منابع مغذی بر اساس ظروف به جای مواد غذایی ممکن است در توصیف الگوهای غذایی جمعیت ها مفید باشد.

  • منابع:
  1. Development, validation and utilisation of dish-based dietary assessment tools: a scoping review

  • تبلیغات:
  1. آیا با مصرف لیمو می توان افسردگی را کاهش داد؟
  2. با خوردن لیمو خشک در کنکور رتبه زیر هزار کسب کنید
  3. دلایلی که باعث می شود زردآلو خشک استفاده کنیم
  4. می دانید چگونه می توانید با یک حرکت میلیاردی پول در بیاورید.