صابون بادام فیروز و صنایع دستی متحیر کننده آن

شستن دست ها هیچ گونه عفونت دست ها را به درون شما راه نمی دهد که شما را از بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. از شما در برابر بیماری های عفونی، بیماری های مختلف منتقله از هوا، عفونت های چشمی و غیره محافظت می کند.
هر چه کمتر بیمار شویم، هزینه داروها و صابون بادام فیروز کمتر می شود و پول بیشتری پس انداز می کنیم.
این یک عادت خوب است و همه ما باید آن را بپذیریم.
هرچه بدن کمتر بیمار شود، بدنش سالم تر می شود و این امر ایمنی هر فردی را نیز افزایش می دهد. به همین دلیل به هیچ نوع بیماری دیگری مبتلا نخواهید شد.
شستشوی دست چگونه از عفونت جلوگیری می کند؟

وقتی صابون را روی دستانمان می‌مالیم، حداقل 20 تا 30 ثانیه طول می‌کشد تا ساختار آن برای مبارزه با میکروب‌ها ساخته شود. و سپس ذرات صابون میکروب ها را از بین می برند.

مولکول های صابون دوقطبی هستند که یک سر آن حاوی پروتئین و چربی است در حالی که سر دیگر آن محلول در آب است. بنابراین پوسته خارجی میکروب ها نیز از پروتئین ها و چربی ها ساخته شده است. قسمت چربی مولکول صابون به سطح خارجی میکروب می چسبد و آن را تجزیه می کند. به این ترتیب صابون هنگام شستن دست ها میکروب ها را از بین می برد و از هر نوع عفونتی جلوگیری می کند.

انجام کل این فرآیند زمان ذکر شده را می طلبد، به همین دلیل گفته می شود دست ها باید حداقل 20 ثانیه شسته شوند. تنها در این صورت است که میکروب ها می میرند و شما می توانید در امان باشید.

نتیجه

گفتن یک عادت کوچک است اما بیشتر مردم آن را قبول نمی کنند و آن را خیلی مهم نمی دانند. اما خودتان امتحان کنید، قطعا تفاوت را خواهید دید. شستن دست ها در بسیاری از بیماری های همه گیر مانند کرونا، طاعون، آنفولانزا و غیره نیز تعیین کننده بوده است.