لوله و اتصالات گلپایگان ایرانی در دستان معروف ترین تاسیساتی جهان

Piping Olet یک اتصال شاخه خود تقویت شده است که برای اتصال شاخه های لوله کوچک از لوله های اصلی سایز بزرگتر استفاده می شود. این یک جایگزین برای لوله به جای انشعاب لوله است.

آنها به طور ویژه توسط شرکتی به نام Bonney Forge طراحی شده اند. در جاهایی که سه راهی کاهنده در دسترس نیست، لوله های لوله کشی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله های لوله و اتصالات گلپایگان بر اساس MSS SP-97 یا ASME B31.3 طراحی شده اند. انواع مختلفی از اولت های لوله کشی موجود است. اولت های لوله کشی پرکاربرد عبارتند از:

Weldolet: این یک اتصال شاخه 90 0 است و برای سایزهای 2 اینچی و بیشتر در دسترس است. اتصالات لوله Weldolet برای کلاس های دما و فشار بالا مناسب است و به طور گسترده در صنعت لوله کشی استفاده می شود.

Weldolets در دو اندازه موجود است. سایز کامل و سایز کم شده با این حال، کاهش اندازه پرکاربردترین weldolet است.

سوکلت: سوکلت ها همچنین اتصالات 90 انشعابی هستند اما برای اتصال لوله های جوشی با سوراخ کوچک به هدرهای لوله جوش لب به لب با اندازه بزرگتر استفاده می شوند.

مشابه weldolet، آنها نیز در اندازه کامل و ساختارهای با اندازه کاهش می یابند.

Thredolet: اتصالات لوله 90 0 مناسب برای اتصال اتصالات رزوه دار کوچک به اتصالات لوله جوش لبه دار هستند .

به طور مشابه، سایر اتصالات اولت لوله مانند Elbolet، Nipolet، Latrolet، Flexolet، Flangolet، Sweepolet و Coupolet وجود دارد. نمایش تصویری آنها در شکل 5 ارائه شده است.

انواع اتصالات لوله کشی Olet
لوله کشی کراس
صلیب لوله‌کشی به عنوان یک اتصال لوله چهار طرفه نیز محبوب است زیرا از یک اتصال ورودی و سه خروجی یا برعکس تشکیل شده است. آنها در صنایع نفت و گاز چندان محبوب نیستند و به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند.