لوله پلیکا ده که برای گرفتگی آن ریختن آب در آن کافی است

لوله های پلی اتیلن بر اساس چگالی به  لوله پلیکا ده با چگالی بالا (EIDPE)، لوله های پلی اتیلن با چگالی متوسط ​​(MDPE) و لوله های پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) تقسیم می شوند. در این پروژه از لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) استفاده شده است.
لوله های 2PE نسبت به لوله های دیگر مزایایی دارند
1) مقاومت در برابر خوردگی و عمر طولانی. در مناطق ساحلی کشور من، سطح آب زیرزمینی بالا و رطوبت خاک بالا است، استفاده از لوله های فولادی بدون درز باید ضد خوردگی باشد و عمر مفید آن تنها 30 سال است، در حالی که لوله های پلی اتیلن می توانند در برابر فرسایش مواد شیمیایی مختلف مقاومت کنند. و نیازی به درمان ضد خوردگی ندارند.


2) چقرمگی و انعطاف پذیری خوب. لوله پلی اتیلن یک لوله با چقرمگی بالا با کشیدگی در شکست بیش از 500٪ است. سازگاری بسیار قوی با نشست و جابجایی ناهموار فونداسیون لوله و مقاومت خوبی در برابر زلزله دارد، بنابراین برای مناطق با خطر زلزله مناسب است. اقدامات در سراسر جهان ثابت کرده است که لوله های پلی اتیلن مقاوم ترین لوله ها در برابر ضربه هستند.

علاوه بر این، انعطاف پذیری لوله پلی اتیلن این است که لوله پلی اتیلن می تواند کویل شود (مخصوصاً لوله پلی اتیلن با قطر کم) که تعداد زیادی از لوله های اتصال را کاهش می دهد.

جهت لوله پلی اتیلن با توجه به الزامات روش ساخت به راحتی تغییر می کند. در طول ساخت و ساز، موانع را می توان در شعاع خمش مجاز لوله دور زد و دشواری ساخت و ساز را کاهش داد.
3) ظرفیت گردش بزرگ، مقرون به صرفه. دیواره داخلی لوله پلی اتیلن صاف است و رسوب نمی کند. نسبت زبری مطلق معادل سطح داخلی لوله پلی اتیلن 1/20 لوله فولادی است.ظرفیت جریان لوله پلی اتیلن با همان قطر، طول یکسان و فشار یکسان حدود 30 درصد بزرگتر از لوله پلی اتیلن است. لوله فولادی، بنابراین مزیت اقتصادی آشکار است.