نمک طبیعی در اصل در کوه پیدا می شود نه دریا

پیشگیری از گرما یا آفتاب‌زدگی همیشه با هیدراته نگه داشتن بدن و مصرف مقادیر کافی نمک به منظور حفظ تعادل الکترولیت توصیه می‌شود. فردی که از گرمازدگی رنج می برد می تواند با دادن آب یا مایعات حاوی شکر و نمک درمان شود.

ممکن است به درمان فیبروز کیستیک کمک کند
فیبروز کیستیک در اثر یک پروتئین بد شکل ایجاد می شود که از حرکت بهینه نمک طبیعی و آب به داخل و خارج سلول های بدن جلوگیری می کند و در نتیجه عرق بسیار چسبناک و نمکی ایجاد می کند. این را می توان با تشخیص میزان نمک تعریق آزمایش کرد.

در فیبروز کیستیک، بدن بیشتر از حد معمول نمک از دست می دهد. نوزادانی که از فیبروز کیستیک رنج می برند به نمک اضافی نیاز دارند زیرا هم شیر نوزاد و هم شیر مادر سدیم کمی دارند. فقط پس از مشورت با متخصص، میزان نمک باید با احتیاط افزایش یابد.

بهداشت دهان و دندان را رعایت می کند
عفونت‌های باکتریایی دردناک مانند ترانچ دهان می‌توانند باعث ایجاد زخم در لثه شوند که می‌توان با شستشوی آب نمک از بین رفت. شستشو را می توان با مخلوط کردن 1/2 قاشق چایخوری نمک با 1 فنجان آب گرم تهیه کرد.

این به کاهش تورم و تسکین لثه درد کمک می کند. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای بهداشت دهان، دندان ها را با مخلوطی از 1/4 قاشق چایخوری نمک و جوش شیرین در 1 لیتر تمیز کنید. آب گرم به تمیز کردن پلاک، سفید شدن دندان ها و حفظ سلامت لثه کمک می کند.

گلودرد را درمان می کند
فارنژیت که معمولاً به عنوان گلودرد شناخته می شود، می تواند با غرغره مکرر با یک فنجان آب گرم مخلوط با ½ قاشق چایخوری نمک کاهش یابد.

گرفتگی عضلات را برطرف می کند
گرفتگی عضلات می تواند به دلایل مختلفی مانند اعتیاد به الکل ، ورزش یا داروها رخ دهد. مصرف مایعات و نوشیدنی های حاوی نمک می تواند در تسکین درد مفید باشد.