واشر سر سیلندر پراید صبا که بدون آن ماشین ممکن است چپ کند

خرابی واشر سر می تواند به دلیل گرمای بیش از حد موتور ناشی از گرفتگی رادیاتور، نشت مایع خنک کننده، معیوب بودن فن و غیره رخ دهد.

با این حال، واشر سر سیلندر پراید صبا دمیده نیز باعث گرم شدن بیش از حد موتور می شوند.

گازهای داغ خروجی ممکن است به سیستم خنک کننده نشت کند یا مایع خنک کننده ممکن است به داخل سیلندر نشت کند و به صورت بخار بسوزد. در هر صورت نتیجه نهایی داغ شدن بیش از حد موتور است.

اگر خودرو در هنگام گرم شدن بیش از حد رانده شود، سرسیلندر آلیاژی نیز ممکن است تاب بخورد یا بخار ممکن است به مبدل کاتالیزوری آسیب برساند و هزینه های تعمیر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

اگر واشر سر نتواند هوای فشرده/سوخت را خارج کند، فشرده سازی روی آن سیلندر کاهش می یابد. این کاهش تراکم منجر به کارکرد سخت موتور و کاهش قابل توجه عملکرد موتور می شود. این نوع خرابی ها معمولاً با سر و صدایی مانند نشت اگزوز همراه هستند.

یکی از رایج‌ترین علائم خرابی واشر سر، لجن شیر در زیر درپوش پرکننده روغن یا میله شیر است که گاهی به شوخی به آن میلک شیک می‌گویند. این به دلیل ورود مایع خنک کننده به روغن است و بالعکس.

اگرچه اینها شواهد قطعی دال بر خرابی واشر سر نیستند، اما به طور کلی یک نشانگر خوب و یک نشانه مطمئن است که موتورهای شما باید از هم جدا شوند تا منبع آلودگی پیدا شود.

اگر روغن به انواع ضد یخ آلوده شود، یاتاقان های موتور با هر بار حرکت به سرعت فرسوده می شوند.

تعمیرات حداقل به یک شستشوی روغن موتور، تعویض فیلتر روغن و اغلب جداسازی کامل انتهای پایینی موتور نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که یاتاقان ها آسیب نمی بینند و هر گونه آلودگی روغن از بین می رود.

واشرهای معیوب سر معمولاً باعث ایجاد ابرهای بزرگی از دود سفید خوشبو می شود که از اگزوز خارج می شود. این به دلیل ضد یخ است که در مهر و موم در سیلندر نفوذ می کند و به عنوان بخشی از فرآیند احتراق به بخار تبدیل می شود.