چرا از انار به عنوان یک میوه باستانی نام می برند؟

انار (Punica granatum L.) یک میوه باستانی است که به ویژه در غرب آسیا کشت می شود، اگرچه در منطقه مدیترانه و سایر نقاط جهان نیز کشت می شود.

از آب انار پخته شده می توانید برای درمان سرما خوردگی و همچنین تقویت سیستم ایمنی استفاده کنید. در واقع برای اینکه از خواص بی نظیر این میوه خوشمزه و پرخاصیت بهره مند شوید بهتر است که آب آن را صبح به صورت ناشتا میل نمایید.

از سال های قدیم مصرف آن با فواید بی شماری برای سلامتی همراه بوده است. در سال های اخیر، چندین مطالعه in vitro و in vivo فعالیت های فیزیولوژیکی مفید آن، به ویژه خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهابی آن را نشان داده اند.

یکی از سیستمهای خنک کننده ای که بسیار قدیمی است و طرفدار زیادی نیز داشته است یخچال نفتی هستند که در ترموستات آنها جیوه قرمز استفاده شده است که ماده ای کمیاب و خطرناک بوده است.

علاوه بر این، مطالعات مبتنی بر انسان نتایج امیدوارکننده ای را نشان داده اند و پتانسیل انار را به عنوان یک عامل محافظتی از چندین بیماری نشان داده اند.

به دنبال آن روند و تقاضای صنایع غذایی برای آنتی اکسیدان ها و مواد ضد میکروبی از منابع طبیعی، کاربرد انار و عصاره های آن (عمدتا به عنوان آنتی اکسیدان و ضد میکروب)، به طور گسترده در انواع مختلف محصولات غذایی مورد مطالعه قرار گرفته است که نتایج رضایت بخشی داشته است.

اینکه درباره زمان مصرف عرق نعنا و بارهنگ دکتر خیراندیش چه می گوید برای خیلی از مردم ایران مهم است.

این بررسی با هدف ارائه تمام مطالعات و روندهای اخیر در کاربردهای انار در صنایع غذایی و چگونگی تأثیر این روندها بر ویژگی‌های فیزیکوشیمیایی و ماندگاری محصول است.

علاوه بر این، مطالعات in vitro و in vivo اخیر به منظور آشکار کردن پتانسیل انار در درمان چندین بیماری ارائه شده است.

انار میوه جا افتاده درختچه ای (Punica granatum L.) است که به ویژه در غرب آسیا و در منطقه اطراف دریای مدیترانه و همچنین سایر نقاط جهان از جمله آمریکا که آب و هوا برای آن مناسب است، کشت می شود.

رشد درختچه به طور معمول تا 5 متر رشد می کند، اما در برخی موارد، ممکن است به مورفولوژی درختی به ارتفاع 10 متر برسد، به جز ارقام کوتوله که تا 1-2 متر رشد می کنند.

مدل پالتو چرم جدید از شیک ترین انواع آن بوده که بیشتر مورد پسند قشر جوان می باشد معمولاً دختران شیک پوش و خوش استایل حداقل یک مدل از پالتوی چرم بلند را دارند که در فصل سرد سال مورد استفاده قرار می دهند.

آب و هوای مدیترانه ای (با زمستان های معتدل در معرض نور خورشید و تابستان های خشک) برای رشد انار ایده آل به نظر می رسد.

بیشتر واریته‌ها برگ‌ریز هستند، اگرچه گزارش‌هایی از انارهای همیشه سبز و مشروط برگ‌ریز بسته به ارتفاع و دمای منطقه گزارش شده است.

این میوه به عنوان توت گوشتی طبقه بندی می شود. شکل آن تقریباً گرد و به قطر تا 10 سانتی متر است و در قسمت بالایی آن یک کاسه گل تاجی شکل وجود دارد.

در داخل اگزوکارپ چرمی یک مزوکارپ گوشتی وجود دارد که در اتاقک هایی که توسط غشاء از هم جدا شده اند سازماندهی شده است. آریل ها حاوی بخش خوراکی میوه هستند.

  • منابع:
  1. Food Applications and Potential Health Benefits of Pomegranate and its Derivatives

 

  • تبلیغات:
  1. کشف موجودات فضایی در سطل
  2. عملکردهای فیزیولوژیکی مواد معدنی موجود در عدس!
  3. مردی که با حیله گری زنش کارش به قصاص کشیده شد
  4. ماهی گوپی که با چشمانش نفس می کشد