کفش چرم پاشنه بلند که سبب ازدواج دختر 70 سانتی شد

کفش پاشنه بلند بهترین تکه کفش مد روز راه طولانی را پیموده است.

این کفش که اغلب محل بحث و بحث بوده است، همیشه آن چیزی که امروز می شناسیم نبوده است. با گذشت زمان، به طور قابل توجهی تکامل یافته است.

و این همان چیزی است که این مقاله به دنبال مطالعه آن است  سفر کفش پاشنه بلند تا به امروز.

اعتقاد بر این است که نسخه رسمی کفش چرم پاشنه بلند پس از سال 1533 به وجود آمده است. با این حال، نسخه‌های خشن‌تر و غیررسمی‌تر از دیرباز وجود داشته‌اند.

نقاشی‌های دیواری مصری که قدمت آن به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد، مردان و زنانی را نشان می‌دهد که کفش‌هایی پوشیده‌اند که برخی از آنها پاشنه‌دار هستند.

اعتقاد بر این است که این کفش های پاشنه دار بیشتر برای مناسبت های خاص پوشیده می شدند. قصابان در مصر نیز به پوشیدن کفش پاشنه دار معروف بودند تا از پا گذاشتن روی لاشه حیوانات جلوگیری کنند.

شواهدی نیز یافت شده است که نشان می‌دهد مردم یونان و روم باستان کفش‌های پاشنه‌دار به نام «کوتورنی» یا «بسکینز» می‌پوشیدند.

در قرون وسطی در اروپا، محصولی به نام Pattens عمدتاً توسط مردان و زنان استفاده می شد. این به کفی های چوبی اشاره داشت که می توانستند به راحتی به کفش ها وصل شوند، به طوری که هنگام راه رفتن در فضای باز از پا روی خاک جلوگیری شود. اعتقاد بر این بود که “pattens” پیشرو برای اختراع “Chopines” است.

«Chopines» به یک نسخه ابتدایی تر از پاشنه های پلت فرم امروزی اشاره دارد که در دهه 1400 در ترکیه اختراع شد. تا اواسط سال 1600 در سرتاسر اروپا از آن استفاده می‌شد.

قد شوپن‌ها تا 30 اینچ می‌رسید و زنان باید از عصا یا کمک یک خدمتکار استفاده کنند تا بتوانند به راحتی بدون زمین خوردن راه بروند. مانند پتن، چوپین نیز به کفش بسته می شد و بیشتر توسط خانم ها پوشیده می شد.