گوگرد ترکیبات متنوعی را با عناصر هالوژن تشکیل می دهد

گوگرد ترکیبات متنوعی را با عناصر هالوژن تشکیل می دهد. در ترکیب با کلر، کلریدهای گوگرد مانند دی سولفور دی کلرید، S2Cl2، یک مایع خورنده و زرد طلایی که در ساخت محصولات شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد، تولید می کند.

پودر گوگرد پاستیلی از پر کاربردترین و بهترین انواع کود است که دارای مزایا و نکات مثبت بسیار زیادی می باشد و نسبت به سایر نمونه های آن در بازار مرغوبیت بالاتر و قیمت مقرون به صرفه تری دارد.

با اتیلن واکنش داده و گاز خردل تولید می کند و با اسیدهای غیراشباع حاصل از چربی ها محصولات روغنی را تشکیل می دهد که اجزای اساسی روان کننده ها هستند.

گوگرد با فلوئور، فلوریدهای گوگرد را تشکیل می دهد که مفیدترین آنها هگزافلوورید گوگرد، SF6 است، گازی که به عنوان عایق در دستگاه های مختلف الکتریکی استفاده می شود.

گوگرد گرانول معدنی درصد پایین تری نسبت به گوگرد های پتروشیمی با پایه گازی گوگرد خالص دارد ولی گوگرد های پتروشیمی درصد گوگرد خالص بسیار بالا و رنگ زرد پر، رنگ دارند.

گوگرد همچنین اکسی هالیدها را تشکیل می دهد که در آن اتم گوگرد به هر دو اتم اکسیژن و هالوژن متصل می شود. هنگامی که چنین ترکیباتی نامگذاری می شوند، اصطلاح تیونیل برای تعیین ترکیبات حاوی واحد SO و اصطلاح سولفوریل برای ترکیبات دارای SO2 استفاده می شود.

تیونیل کلرید، SOCl2، مایعی متراکم، سمی و فرار است که در شیمی آلی برای تبدیل اسیدهای کربوکسیلیک و الکل ها به ترکیبات حاوی کلر استفاده می شود.

سولفوریل کلرید، SO2Cl2، مایعی با خواص فیزیکی مشابه است که در تهیه ترکیبات خاصی که حاوی گوگرد، کلر یا هر دو هستند استفاده می شود.

بین تمامی محصولاتی که در حوزه کشاورزی استفاده می گردد، گوگرد مایع کشاورزی و کود سیاه یکی از اساسی ترین آنها بوده که برای تقویت خاک جهت رشد موثر است.

گوگرد حدود 16 اسید حاوی اکسیژن را تشکیل می دهد. با این حال، تنها چهار یا پنج مورد از آنها در حالت خالص تهیه شده است. این اسیدها به ویژه اسید سولفوریک و اسید سولفوریک از اهمیت قابل توجهی برای صنایع شیمیایی برخوردار هستند.

اسید گوگرد، H2SO3، زمانی که دی اکسید گوگرد به آب اضافه می شود تولید می شود. مهمترین نمک آن سولفیت سدیم، Na2SO3 است، یک عامل کاهنده در ساخت خمیر کاغذ، در عکاسی و در حذف اکسیژن از آب تغذیه دیگ بخار اسید سولفوریک یکی از با ارزش ترین مواد شیمیایی است. تامین گوگرد کشاورزی معدنی و صنعتی با خلوص بالا در بسته بندی های درخواستی و ارسال آن به تمام نقاط تهیه می شود.

این ترکیب که به صورت تجاری از واکنش آب با تری اکسید گوگرد تهیه می شود، در ساخت کودها، رنگدانه ها، رنگ ها، داروها، مواد منفجره، مواد شوینده و نمک ها و استرهای معدنی استفاده می شود.

  • منابع:
    1. sulfur

  • تبلیغات:
    1. خدمات اینترنتی پروپوزال زیست محیطی
    2. برنده توپ طلای سال آینده را شما انتخاب کنید
    3. استفاده از ست سرم برای دکور منزل
    4. استفاده از سطل در ساخت تانک جنگی