سرامیک طرح فرش های ساخته شده از طلا!

شارهای فلدسپاتیک اجزای اساسی بسیاری از محصولات سرامیکی هستند، اما اطلاعات کمی در مورد منابع مورد استفاده در صنعت و تکامل در طول زمان وجود دارد. این مقاله به بررسی منابع مواد خام فلدسپاتیک در یک بازه زمانی طولانی (1971-2016) از جمله جایگزین های قابل دوام (به ویژه مواد بازیافتی و محصولات پایان عمر می پردازد.
نقش اساسی نوآوری در تغییر استفاده از مواد خام در اینجا با روندهای رخ داده در منطقه Sassuolo-Scandiano، که دارای رهبری تکنولوژیک برای کاشی و سرامیک طرح فرش است، نمونه است (شکل 6).

در این بخش، ظروف سنگ چینی به طور مداوم سهم بازار را به دست می‌آورد، به ویژه با کشش فعلی به سمت اندازه‌های بزرگ‌تر، و به 120×240 سانتی‌متر تا 180×480 سانتی‌متر در هر دال می‌رسد. بدنه های مورد استفاده برای چنین دال های بزرگی به مقدار زیادی شار نیاز دارند (ترجیحاً سدیم برای بهبود پخت.


فرآیند/ترکیب از پیش تعریف شده انعطاف پذیری را افزایش می دهد و در نتیجه بدنه سرامیکی را کارآمد می کند. از دوغاب سنگ مرمر به عنوان جایگزینی برای مواد گروگ استفاده شد که از انقباض، تاب برداشتن و در نتیجه ثبات ابعادی جلوگیری می کند.
مدل‌سازی ریاضی و تحلیل ANOVA برای توسعه کاشی‌های سرامیکی پایدار با استفاده از دوغاب سنگ مرمر با حجم بالا
راجش کومارآنکیت پراکاش یاداوساندیپ گوپتا
هدف این مقاله درک امکان‌سنجی جایگزینی منابع استخراج‌شده با ضایعات مرمر در بدنه سرامیکی برای ساخت کاشی‌های کفپوش سنگین و پایدار مقرون‌به‌صرفه است.

برای توسعه چنین نوع کاشی؛ خاک رس کائولن (KC)، گل رس (BC)، فلدسپات پتاس (PF) و ضایعات مرمر (MW) به عنوان متغیرهای مستقل انتخاب شدند.

این متغیرها به نسبت 40 درصد (کائولن خاک)، 0 درصد، 10 درصد، 20 درصد (گل گلی)، 0 درصد، 20 درصد، 40 درصد (فلدسپات) و 0 درصد، 20 درصد، 40 درصد ( ضایعات سنگ مرمر). مواد اولیه ابتدا با گلوله آسیاب شدند و سپس به صورت تک محوری در 10 مگاپاسکال فشرده شدند.

پس از آن، تف جوشی در دماهای بالا از 10 ± 1100 درجه سانتی گراد تا 10 ± 1200 درجه سانتی گراد برای بهینه سازی انجام شد.